Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011

Βιοενεργειακή θεραπεία


Βιοενεργειακή θεραπεία





Η βιοενεργειακή θεραπεία θεμελιώνεται στην έννοια της βιοενέργειας, της λειτουργικής ενότητας του σώματος και νου: ότι συμβαίνει στο σώμα αντανακλά ότι συντελείται στο νου και αυτό που λαμβάνει χώρα στο νου αντικαθρεφτίζει εκείνο που εμπλέκει το σώμα. 



Ο άνθρωπος έχει την τάση να καταπιέζει τα συναισθήματά του και να κατασκευάζει μια αδιαπέραστη «πανοπλία», φτιαγμένη από εσφαλμένες σωματικές στάσεις και λανθασμένες εκφράσεις του προσώπου. Για να χαρακτηρίσουμε τους εαυτούς μας ως απολύτως υγιείς από συναισθηματική άποψη θα πρέπει να εκφράζουμε τα πραγματικά συναισθήματα μας, εκτονώνοντας ελεύθερα τη ζωτική ενέργειά μας. Το επίπεδο αυτής της ενέργειας αυξάνεται με τη βαθιά αναπνοή.
Η κατάσταση ζωτικότητας του σώματος είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ενεργειακές διεγέρσεις. Οι συχνές καταστάσεις έντασης και ακαμψίας μειώνουν τόσο την ενέργεια όσο και τη ζωτικότητα. Η βιοενεργειακή περιλαμβάνει μασάζ για τη χαλάρωση των τεντωμένων μυών και ασκήσεις που βοηθούν να συνειδητοποιήσουμε τις εντάσεις μας και να χαλαρώσουμε. Σε περίπτωση έντονων συναισθηματικών προβλημάτων, απαιτείται μια κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πρακτική συγκεκριμένων ασκήσεων μπορεί να αυξήσει τη ζωτικότητα και την αυτοπεποίθησή μας.
Μέσω της επαφής η ενέργεια ρέει από τον ένα άνθρωπο στον άλλο. Πρόκειται για ένα διάλογο όπου η διαφορετικότητα των ρόλων μεταξύ ενεργητικού (του θεραπευτή) και παθητικού (του θεραπευόμενου) υποκειμένου δεν πρέπει να μας κάνει να λησμονούμε την αμοιβαία ανταλλαγή.
Για να ασκηθείτε στην ορθή αναπνοή, πάρτε τη σωστή θέση, με το κεφάλι και τη ράχη σε καλή όρθια στάση. Αναπνέοντας με τη μύτη, εισπνέετε για περίπου 8 δευτερόλεπτα (γεμίζεται αρχικά με την κοιλιά). Κρατάτε τον αέρα στους πνεύμονες για περίπου 6 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια εκπνέετε αργά, αδειάζοντας τελευταία την κοιλιά. Κρατάτε τους πνεύμονες άδειους για λίγα δευτερόλεπτα πριν εισπνεύσετε εκ νέου. Επαναλαμβάνετε 5-6 φορές τη μια πίσω από την άλλη και κάθε ημέρα τουλάχιστον 15 λεπτά.


Πηγή: Η απόλαυση του μασάζ, εκδ. Susaeta.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου